Pracownicy

  1. Leadersheep
  2. /
  3. Pracownicy

Efektywność osobista to między innymi umiejętne zarządzanie czasem, zadaniami, ale również własną energią. To umiejętność, która pozwala osobom ją posiadającym pracować efektywnie bez ponoszenia nadmiernych kosztów.

W trakcie szkolenia:

– Porozmawiamy o tym, czym jest efektywność osobista.

– Sprawdzimy, w jaki sposób nasze wewnętrzne poganiacze wpływają na naszą skuteczność w ciągu dnia.

– Zaprezentujemy i przećwiczymy różnorodne metody i techniki planowania pracy.

– Zastanowimy się, jakiego rodzaju złodzieje czasu towarzyszą uczestnikom w ciągu tygodnia pracy i wspólnie wypracujemy sposoby na radzenie sobie z nimi.

– Przedstawimy najskuteczniejsze metody zarządzania sobą w czasie i w praktyce sprawdzimy skuteczność m.in. Złotej godziny, planowania odwróconego, metody salami czy szwajcarskiego sera. Wspólnie przećwiczymy również zjedzenie żaby:).

– Wspólnie doświadczymy pełnej koncentracji w ramach metody POMODORO i odpowiemy na pytanie: czy warto praktykować multitasking.

– Pokażemy, jak ustalić granice, by móc realizować swoje zadania i unikać tym samym przebywania w tzw. trzeciej ćwiartce.

– Wypracujemy dekalog organizacji spotkań – 10 ważnych zasad, które pomagają oszczędzać czas i ograniczać frustrację uczestników.

W ramach szkolenia poruszymy również tematy związane z zarządzaniem energią:

– Dlaczego warto dbać o jakość i pory posiłków – również wspólnych w zespole?

– Przerwy w pracy jako sposób na regenerację.

– Dlaczego uprawianie sportu wpływa na naszą efektywność osobistą i zawodową?

– Jakie znaczenie dla naszej efektywności i relacji w zespole ma długość i jakość naszego snu?

– Skąd jeszcze możemy czerpać energię?

Celem warsztatu jest wyposażenie uczestników w kompetencje, które pomogą im się dobrze i efektywnie komunikować w różnych sytuacjach, a także pozwolą na lepsze poznanie swoich wzorców komunikacyjnych.

W trakcie warsztatu:

– Zastanowimy się, jak przebiega komunikacja interpersonalna i kto odpowiada za jej jakość nadawca czy odbiorca.

– Ustalimy, jakie czynniki wewnętrzne, takie jak nastawienie, przekonania czy stereotypy wpływają na to, jak porozumiewamy się innymi osobami.

– Dowiemy się, ile kosztują drogie buty 🙂 – porozmawiamy o tym, jak nasze doświadczenia, wiedza wpływają to, jak odczytujemy różne komunikaty i na co warto zawracać uwagę, gdy przekazujemy komunikaty innym osobom.

– Przyjrzymy się wadom i zaletom komunikacji jedno i dwustronnej, gdy współpracujemy w zespole.

– Rozgrywając grę szkoleniową, przyjrzymy się temu, dlaczego warto ustalać wspólny kod językowy, wspólne rozumienie różnych pojęć. Zastanowimy się, jak to doświadczenie uczestnicy mogą przynieść na swoją praktykę zawodową.

– Sprawdzimy, jaki wpływ na jakość komunikacji ma mówienie wprost, unikanie oczekiwania tego, że ktoś się domyśli. Porozmawiamy o tym, co może nas powstrzymywać przed jasnym komunikowaniem swoich potrzeb i oczekiwań i jak uczyć się krok po kroku komunikowania wprost.

– Zastanowimy się, jakie znaczenie dla efektywnej komunikacji ma dawanie sobie nawzajem feedbacku przez członków zespołu.

– Przyjrzymy się temu, jakie mamy typy komunikacji i działania, korzystając z informacji płynących z badania narzędziem do badania stylów komunikacyjnych zgodnie zmodelem C.G.Jung’a.

– Zastanowimy się, jak tę wiedzę wykorzystać w praktyce komunikacyjnej w zespole.

– Podpowiemy, na co powinni być uważni, na co warto zwracać uwagę, by dostosować swój sposób komunikowania do potrzeb innych członków zespołu.

– A na koniec trochę psychologii – zastanowimy się nad tym, w jakich stanach ja bywamy każdego dnia i jak nasz wewnętrzny Rodzic, Dziecko i Dorosły wpływają na to, jak się komunikujemy z innymi członkami zespołu.

– Szkolenie zakończymy stworzeniem dekalogu zasad efektywnej komunikacji w zespole i pomiędzy zespołami.

W trakcie warsztatu przybliżymy uczestnikom temat komunikacji biznesowej. Jaka jest różnica pomiędzy komunikacją z kolegami/koleżankami z pracy, a komunikacją z klientem/dostawcą?

Podczas warsztatu:

– Uczestnicy zastanowią się, co powinni wiedzieć o odbiorcach, do których będą kierować swój przekaz, jakie powinni sobie zadać pytania na ich temat.

– Podpowiemy, na co warto zwracać uwagę, np. na pozycję zawodową, doświadczenie, osobowość, ale też potrzeby,z którymi będą się komunikować.

– Podpowiemy uczestnikom, co odróżnia komunikację z kolegami, przełożonymi, klientami, zarządem. Jakich danych i sposobu ich przekazania potrzebują wymienione grupy? Zastanowimy się też, czy są informacje, które nie powinny być przekazywane wszystkim grupom.

– Wraz z uczestnikami przejdziemy krok po kroku przez checklistę komunikacji biznesowej, w której znajdują się pytania, takie jak: Jaki jest cel danej komunikacji? Co jest w niej ważne dla odbiorców? Na jakie pytania lub wyzwania biznesowe ma odpowiadać dana komunikacja? Jak część tej komunikacji jest kluczowa? itp.

– Wraz z uczestnikami zastanowimy się, jak komunikować trzy typy wyników dobre, neutralne i negatywne. O czym warto pamiętać, na co zwracać uwagę przekazując każdy z nich?

– Podpowiemy uczestnikom, jak się przygotować, do prezentowania. Na co warto zwrócić uwagę? Dlaczego bycie spontanicznym jest świetne, ale nie w tym przypadku:)? Co zyskają, przygotowując wstępną wersję, testując, redagując wstępną wersję?

– Zachęcimy uczestników do skorzystania z podpowiedzi Nancy Duarte, autorki Slajdologii, w kontekście opracowania i pokazania prezentacji. Podpowiemy, jak ją skonstruować, by wspierała komunikację z odbiorcami.

– Zaprosimy uczestników do zastanowienia się, jakie pytania mogą się pojawiać w trakcie ich prezentacji. Podpowiemy, jak zarządzić tymi pytaniami. Jak się przygotować i udzielać odpowiedzi tak, aby odbiorcy czuli się usatysfakcjonowani?

– Zaprosimy uczestników do przyjrzenia się komunikacji mailowej z różnymi odbiorcami. Porozmawiamy, jak powinna ona wyglądać, co zawierać w zależności od tego, do kogo jest kierowana. Uczestnicy przećwiczą się w różnych case study.

– Na zakończenie uczestnicy stworzą kodeks dobrych praktyk biznesowych.

Zespoły, w których feedback jest dawany często, dają go sobie pracownicy, daje lider, pracownicy liderowi, są efektywne, ograniczają popełnianie błędów, szybko uczą się i chętnie uczą się od siebie.

Panuje w nich dobra atmosfera i tworzy się przestrzeń dobudowania nowych, ciekawych rozwiązań. Częsty feedback buduje komunikację, relacje,ułatwia rozwiązywanie, a nawet przeciwdziałanie konfliktom. Często mówi się, że prawdziwe zespoły są skąpane w feedbacku. Podczas warsztatu uczestnicy poznają i przećwiczą różne sposoby dawania informacji zwrotnej, być może wybiorą swój ulubiony.Dowiedzą się, jakie znaczenie dla reprezentantów poszczególnych pokoleń ma informacja zwrotna.

Ponadto w trakcie warsztatu uczestnicy dowiedzą się:

– Co daje feedback, dlaczego jest tak waż ny?

– Jaki jest nadrzędy cel dzielenia się feedbackiem z innymi?

– Jakie są rodzaje informacji zwrotnej: feedback pozytywny, feedback korygujący, feedback rozwojowy?

– Czemu komunikat „Ja” ma tak ogromne znaczenie w udzielaniu feedbacku i jak nauczyć się go stosować?

– Jak oddzielać fakty od opinii i wykorzystywać w feedbacku tylko fakty?

– Na czym polega magia proporcji 3:1?

– Jakie są formuły udzielania informacji zwrotnej – FUKO, FSO, Kiedy to ja, SBI, Feedforward? Uczestnicy wybiorą ten, który najbardziej pasuje do nich i przećwiczą wszystkie na żywo.

– Jakie warto zadać sobie pytania, zanim udzielimy komuś feedbacku?

– Jak przygotować się do udzielenia i przyjmowania informacji zwrotnej?

– Jak radzić sobie z różnymi emocjami pojawiającymi się w odpowiedzi na feedback, takimi jak złość, żal i opór?

– Jakich błędów nie popełniać podczas udzielania informacji zwrotnej?

– Dlaczego warto i jak prosić o feedback?

– Dlaczego feedback od pracowników do lidera_ki jest ważny, w jaki sposób go/ją rozwija?

– Jak zbudować w sobie gotowość do dawania feedbacku przełożonemu?

Jak pokazują badania, stres zwłaszcza długotrwały jest niebezpieczny dla naszego organizmu. Wpływa na nasze procesy poznawcze, emocjonalne, zachowanie, narusza nasz układ immunologiczny. Umiejętność efektywnego radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania mu staje się jedną z najważniejszych kompetencji w XXI wieku.Szczególnego znaczenia umiejętności radzenia sobie ze stresem dodało pojawienie się trwającej ponad dwa lata pandemii, wybuch wojny na Ukrainie, a także tempo zmian w otaczającym świecie, których doświadczamy od wielu lat. W trakcie warsztatu: Przyjrzymy się temu, czym jest stres a czym stresor? Przedstawimy uczestnikom stres, jako jedną z najważniejszych biologicznych reakcji naszego organizmu. Porozmawiamy o źródłach stresu w pracy zdalnej, stacjonarnej i modelu hybrydowym. Zastanowimy się, dlaczego świat wydaje się nam bardziej nieprzyjazny, gdy jesteśmy pod wpływem stresu? Poznamy eustres i dystres, i to, jakie mają znaczenie dla naszego funkcjonowania. Postaramy się przekonać uczestników, że stres krótkotrwały, który jest naszym przyjacielem. Podpowiemy, jak się z nim zaprzyjaźnić.:) Pomożemy uczestnikom zrozumieć, czym jest stres długotrwały i czemu tak negatywnie na nas oddziałuje.

Podpowiemy uczestnikom różne techniki na sytuacje stresujące i zachęcimy ich do przećwiczenia ich w praktyce:

– Techniki na zatrzymanie spirali stresu.

– Techniki uspokajające układ limbiczny (odpowiedzialny za emocje).

– Techniki ułatwiające wykorzystanie kory przedczołowej jako narzędzia przerwania reakcji stresowej.

– Techniki doraźne.

– Techniki długofalowe.

– Techniki ruchowe i oddechowe.

W ostatniej części warsztatu zwrócimy uwagę uczestników na to, jak ważne w profilaktyce stresu jest dbanie o ciało i mądre gospodarowanie energią. Podpowiemy, jak dieta, ruch, sen i odpoczynek pomagają w budowaniu odporności na stres.

Stres może być pozytywny w kontekście motywatora do pracy. Niestety nie zawsze i nie każdy jest w stanie przeobrazić go na pozytywny aspekt dający energię do działania. Nierzadko dzieje się wręcz odwrotnie. Nadmierna ilość stresu i praca pod presją potrafi przeobrazić ulubioną pracę, w zło konieczne, działa demotywująco, a czasem nawet wpływa na poczucie własnej wartości. Dlatego warto wiedzieć, jak sobie z nią radzić. Szczególnie, że jeśli nie jesteśmy odporni na sytuacje stresujące, to nasz stan będzie wpływał również na współpracowników, rodzinę i bliskie otoczenie. Na szkoleniu przedstawiamy metody na to, jak radzić sobie w pracy pod presją czasu niezależnie od rodzaju stanowiska czy specyfiki obowiązków.

Podczas szkolenia poruszymy następujące tematy:

– Czym jest presja, jak ją definiują badacze, a jak ją definiują uczestnicy?

– Jakie są źródła presji – czas, treść zadania, ilość zadań, wymagania przełożonego, klientów? Każdy z uczestników określi te źródła, które wpływają w najbardziej dezorganizujący sposób na jego pracę.

– Wzorzec reakcji – uczestnicy dokonają analizy własnego wzorca reagowania na sytuacje trudne – presję.

– Presja a emocje – czyli co się dzieje z naszymi emocjami, gdy działamy pod presją, np. czasu.

– Hamowanie – uczestnicy poznają efektywne sposoby hamowania emocji, które utrudniają pracę w sytuacji pracy pod presją.

– Wyzwalania – uczestnicy nauczą się przywoływać pozytywne emocje wzmacniające ich i wspierające w efektywnym realizowaniu zadań.

– Zatrzymać spiralę – uczestnicy szkolenia dowiedzą się, dlaczego warto i jak nie dopuścić do tego, żeby negatywne myśli powstrzymywały ich przed działaniem.

– Priorytety, priorytety, priorytety – wraz z uczestnikami zastanowimy się, jak mogą efektywnie planować i ustalać priorytety zdań, aby zwiększyć efektywność pracy a zmniejszyć presję.

– Trochę asertywności – uczestnicy dowiedzą się, jak stawiać granice i odmawiać, nie przejmować zadań innych zwłaszcza w sytuacjach dużej presji czasu.

– Action plan – uczestnicy stworzą plan działania w sytuacjach, w których pojawia się presja.

Współczesny świat stawia przed każdym z nas różnorodne wyzwania. Jest zmienny,nieprzewidywalny, złożony i niejednoznaczny. Szybko zmienia się otoczenie biznesowe firmy, potrzeby, wymagania i oczekiwania klientów czy potrzeby pracowników. Innowacje,rozwiązania technologiczne, a także rozwój konkurencji prowadzą do tego, że firmy nie mogą sobie pozwolić na niezmienianie się. Dodatkowo globalne zjawiska, jak pandemia,czy wojna na Ukrainie prowadzą do tego, że firmy muszą przechodzi transformację, adaptować się. W trakcie warsztatu zaprosimy uczestników do zrozumienia tego, dlaczego firmy przechodzą ciągłe zmiany. Czym jest świat VUCA i jak ważne jest w nim posiadanie zdolności do adaptacji do zmian? Podpowiemy uczestnikom, jak zapanować nad lękiem i niepokojem wywoływanym przez zmiany. Jak uczyć się adaptowania do zmian w coraz szybszym tempie? Pokażemy, jak efektywnie budować nawyki pomagające sprawnie działać w zmiennym środowisku i sytuacji dużej niepewności.

W trakcie warsztatu:

– Opowiemy o tym, czym jest współczesny świat VUCA.

– Przedstawimy dobre praktyki organizacyjne w kontekście przechodzenia przez zmianę ina ich podstawie wyjaśnimy, dlaczego zmiana powinna być najbardziej pewną rzeczą dla każdej organizacji.

– Zapoznamy uczestników z różnymi postawami wobec zmiany i wspólnie zastanowimy się, co można zmienić we własnych postawach, aby być bardziej otwartym na zmiany.

– Sprawdzimy, w jakiej strefie najczęściej bywają uczestnicy – czy w strefie zainteresowań, czy wpływu i tym samym udowodnimy, że bycie proaktywnym ma sens, zwłaszcza wświecie VUCA. Uczestnicy uświadomią sobie, w jaki sposób rodzaj używanego języka kształtuje nasze postawy względem zmian.

– Wprowadzimy uczestników w obszar psychologii zmiany – wyjaśnimy, czym są przekonania ograniczające i wspólnie wypracujemy zasady ułatwiające zmianę nawyków, zwłaszcza tych negatywnych.

– Na zakończenie, zaprezentujemy krzywą zmiany i zaprosimy uczestników do zastanowienia się nad działaniami, które mogą przyśpieszyć indywidualny proces przechodzenia przez zmiany.

Szkolenie „Zbuduj swoją markę osobistą”, to intensywny trening kompetencji interpersonalnych, autoprezentacji, asertywności w kontaktach biznesowych, skuteczności osobistej, oraz umiejętności, które pozwalają kreować profesjonalny wizerunek specjalisty w swoje branży.

W trakcie szkolenia:

– Przedstawimy idee marki osobistej, wskażemy jej kluczowe elementy, a także etapy umożliwiające jej świadome budowanie.

– Podpowiemy, w jaki sposób i przy użyciu jakich narzędzi można diagnozować, a następnie definiować własne mocne strony, wartości oraz wyznaczać cele, a także odpowiednio o nich informować.

– Zaprosimy Uczestników do wypełnienia Business Model Canva, podkreślając tym samym znaczenie odpowiedzi na pytania o indywidualne zasoby, wartości, klientów,przychody i koszty w kontekście budowania marki osobistej.

– Na podstawie m.in. metodologii Simona Sinka, wypracujemy z Uczestnikami i jednocześnie podpowiemy, co i w jaki sposób mówić, by inspirować oraz zostać w umysłach słuchaczy. Zaprosimy tym samym do przygotowania i zaprezentowania przed kamerą indywidualnego Elevator Pitch, skupiając się na kluczowych elementach umożliwiających prezentację własnej osoby zgodnie z celem spotkania, czy wystąpienia. Zwrócimy również uwagę uczestników na to, jakie znaczenie w trakcie ekspozycji społecznej, mają elementarne zasady savoir-vivre oraz dress code.

– Na zakończenie przedstawimy uczestnikom przykłady znanych i cenionych marek osobistych, wskazując tym samym najlepsze praktyki dotyczące personal branding’u,jak również pokażemy największe błędy popełniane w trakcie tego procesu –uwzględniając zarówno obszar offline, jak i online.

Celem warsztatu jest przybliżenie uczestnikom tematyki związanej z zarządzaniem z różnorodnością, w szczególności pokoleniowej. We wstępie do szkolenia zdefiniujemy pojęcie pokolenia, powiemy, jakie obecnie pokolenia spotykamy na rynku pracy. Opowiemy, co kształtuje pokolenia i dlaczego nie można stosować takich samych charakterystyk pokoleń do ich przedstawicieli mieszkających w różnych krajach.Wyjaśnimy, dlaczego pokolenia zmienią się obecnie częściej niż co 20 lat. Zaprosimy uczestników do pracy w grupach i poszukania odpowiedzi na pytania:

– Co ukształtowało przedstawicieli pokoleń BB, X, Y, C i Alpha jakie wydarzenia społeczne historyczne, gospodarcze i edukacyjne?
– Co charakteryzuje przedstawicieli każdego z pokoleń?

Dzięki temu ćwiczeniu, uczestnicy szkolenia będą mogli lepiej zrozumieć to, czemu przedstawiciele poszczególnych pokoleń zachowują się w określony sposób, co ich ukształtowało, jak wyglądał świat, gdy dorastali, wchodzili na rynek pracy, czego się obawiają, na czym im zależy. Dzięki temu łatwiej im będzie pracować nad wdrożeniem rozwiązań budujących lepszą współpracę z przedstawicielami między pokoleniami. Wraz z uczestnikami zastanowimy się, co przedstawiciele poszczególnych pokoleń wnoszą do firmy, jak zmienią organizację, czego pracownicy z innych, bardziej dojrzałych pokoleń mogą się od nich nauczyć. Następnie wypracujemy wraz z uczestnikami zestaw zasad dotyczących tego, jak budować i pracować w wielopokoleniowych zespołach. Ustalimy, jak walczyć ze stereotypami i przekonaniami ograniczającymi, jak się dobrze komunikować i co robić, by przeciwdziałać występowaniu konfliktów o zabarwieniu pokoleniowym, albo je rozwiązywać. Spiszemy te zasady i zamienimy w action plan dla poszczególnych zespołów.

Uczestnicy szkolenia dowiedzą się:

– Czym jest zarządzanie różnorodnością pokoleniową?

– Jakie pokolenia są w tej chwili obecne na rynku pracy i co je ukształtowało?

– Co odróżnia najmłodszych przedstawicieli pokoleń od tych bardziej dojrzałych i co jest tego przyczyną?

– Jak zrozumieć dojrzałe pokolenia?

– Jak polubić najmłodsze pokolenia i dostrzec ich potencjał?

– Co nas czeka w przyszłości – jak szybko będą zmieniały się pokolenia?

Wiem, że każdy zespół jest inny, każdy potrzebuje i oczekuje innego. Jedne zespoły potrzebują się lepiej poznać, inne rozwiązać trudne sprawy, jeszcze inne usprawnić komunikację. Jedne lubią przy okazji integracji wybrać się na wycieczkę w góry, inne na rajd quadami, jeszcze inne wybiorą zajęcia jogi albo kręcenie filmu, a inne budowanie bud dla psiaków w schronisku.

Dlatego też nie mamy jednego pomysłu i programu na integrację. Jeśli chcesz zorganizować szkolenie dla twojego zespołu, skontaktuj się z nami, zaprojektujemy go razem.

Konflikty występujące w zespole mogą z jednej strony informować nas o nieprawidłowościach, niedostosowaniu rozwiązań, podziału pracy itp. z drugiej strony mogą negatywnie wpływać na relacje w zespole. Najbardziej niebezpieczne konflikty to te, których nie rozwiązujemy, udajemy, że ich nie ma. W trakcie warsztatu nauczymy się rozwiązywać sytuacje trudne i konfliktowe, a także przygotowywać zespół do radzenia sobie w sytuacji występowania konfliktu. Zastanowimy się, co mogą zacząć robić członkowie zespołu, by wspólnie przygotować się do podejmowania działań, które możemy określić jako prewencyjne w kontekście konfliktów.

Ponadto w trakcie warsztatu zdefiniujemy:

– Co to jest konflikt i jak go odróżnić od sporu czy sprzeczki?
– Jakie są najczęstsze źródła konfliktów w organizacjach i zespołach?
– Jakie są najczęstsze interpersonalne źródła konfliktów?
– Skąd się biorą konflikty w zespołach, gdy pracujemy zdalnie lub w systemie mieszanym?
– Jaka jest dynamika konfliktu nierozwiązywanego, jak on wpływa na strony konfliktu i inne osoby w zespole, a także poza nim?
– Po czym możemy poznać, że konflikt się pojawił, choć nikt jeszcze o nim nie mówił?
– Jakie strategie rozwiązywania konfliktów nie działają?
– Rozwiązywanie konfliktu w zespole krok po kroku.
– Na co powinni zwrócić uwagę członkowie zespołu, aby rozwiązać konflikt?
– Budowanie kultury opartej na komunikacji a rozwiązywanie konfliktów.
– Indywidualne strategie radzenia sobie z konfliktami i co z nich wynika.
– Profilaktyka konfliktów.
– Sytuacje trudne i konflikty – jak je rozwiązywać́ wspólnie w zespole krok po kroku?

Zapisz się już dziś na szkolenie z Leader Sheep

Chcesz sprawdzić, jak szkolimy, zanim podpiszesz umowę?

Przygotujemy szkolenie, warsztat lub wykład inspiracyjny i pokażemy Ci, jak nawiązujemy relacje – po to, byś miał pewność, że dostarczymy Ci dokładnie to, czego oczekujesz

Skontaktuj się z nami

Etap 1

Aby dostarczać naszym klientom szkolenia najwyższej jakości, prowadzimy ich ewaluację zgodnie z modelem Kirkpatrick’a – na poziomie wiedzy, reakcji, zmiany zachowań.

Wyniki testów i ankiet ewaluacyjnych przeprowadzanych po szkoleniu są opracowywane i przesyłane klientowi.

Etap 2

Po około 2 miesiącach kontaktujemy się mailowo lub telefonicznie z uczestnikami i ich przełożonymi, po to by dowiedzieć się, czy i jak udaje się im przenosić nabytą wiedzę i umiejętności na grunt praktyki zawodowej.

Etap 3

Po szkoleniu uczestnicy mają dostęp do aktualizowanej przez nas na bieżąco platformy e-learningowej z dodatkowymi materiałami w formie video, pigułek wiedzy i artykułów.